سقف متحرک

آشنایی با سقف متحرک و انواع آن

سقف متحرک

آشنایی با سقف متحرک و انواع آن

  • ۰
  • ۰

علاوه بر دبی کالا مرکزها خرید وسیع و جالب دیگری هم در دبی موجود هست که با کلیک روی پیوند تحت می‌توانید راجع‌به تمامی ی آنان داده ها جامعی را به دست آورید:

بازدید از روستای هریتیج | Heritage Village

روستای هریتیج، ارثیه یا این که روستا التراث در سال ۱۹۹۷ میلادی با انگیزه به اکران گذاشتن آداب و رسوم و طریق معاش در دبی بازگشایی شد. بهترین زمان سفر به دبی و این محل که دهکده ای دست ساخته و نمادین در زمینی به مساحت ۱۰٫۰۰۰ مترمربع میباشد، مکان خیر را برای آشنا شدن متمدن گذشتگان مهیا نموده.دراین مکان سبک معاش اعراب در کویر ها، کوهستان ها و روستاها به تصویر کشیده شده‌است، منزل های درست شده از آجر و گل و چادرهایی به سبک دیرین از جذاب های مهم این قریه می‌باشند. همینطور میتوانید در روستای هریتیج ابزار آلات و اسباب و اثاث سنتی و دستی که در دبی در سالهای قبلی به کار گیری میشد را تماشا نمایید و ساعاتی را غرق در فکر به تماشای مورخ برجسته و لعاب این شهر بپردازید.

از قسمت های مهم این روستای تاریخی می شود به موردها ذیل اشاره نمود:

    منزل های کهن

 

    بخش کشاورزی

 

    بخش طب سنتی

 

    بخش فعالیت و مهارت: مانند جواهر سازی، آهنگری و …

 

ساعت بازدید:

 

    ۸:۳۰ تا ۲۲:۳۰

 

بازدید از این آبادی تماما بدون پول هست.

 

نشانی: امارات متحده عربی، دبی، Al Shindagha.

6- موزه هایی به طور کامل بدون پول

 

شاید ندانید ولی در دبی موزه های متعددی موجود هست که قضیه اکثر زمان ها آن‌ها حول و حوش نمایاندن تمدن و آداب و رسوم مردمان عرب به گردشگران می‌باشد. جذاب میباشد بدانید که شما به طور به طور کامل بدون پول می‌توانید از برخی از این موزه ها دیدن نمائید. درپی با موزه های بدون پول دبی آشنا می شویم:

 

الف) موزه عتیقه | Antique Museum

 

در حالتی‌که درپی خرید سوغاتی های یگانه و ویژه برای عزیزانتان می باشید موزه ی عتیقه (Antique Museum) در دبی تعیین قابل قبولی برای شما میباشد. می‌توانید اشکال و اقسام صنعت های دستی، مجسمه، چراغ های تزیینی عربی، وسایل تزیینی و … را از این موزه تنظیم فرمایید.

 

نکته ی جذاب درباره با این موزه وجود اشکال سوغات کشورهای دیگر و قابلیت خرید آن‌ها میباشد؛ سوغاتی های کشورهایی مثل اندونزی، مصر، مراکش، نپال و کشورهای آفریقایی را هم می‌توانید از این موزه خریداری نمائید. در کل تمرکز این موزه بر روی صنعت های دستی و سوغات میباشد.

 

ساعت بازدید:

 

    ۸ تا 21

 

ب) موزه شتر | Camel Museum

 

موزه ی شتر دبی با اسم های منزل ی شتر سواری و بیت الرکاب هم شناخته میگردد. این مکان که محلی برای یادگیری چگونگی اخلاق و رفتار با شتر میباشد، در بنایی با حیاطی بزرگ و اتاق هایی پهناور و مشرف بر تراس قراردارد.

 

این موزه در سال ۱۹۴۰ میلادی ساخته شد. با بازدید از این موزه اطلاعاتی مانند ابزارآلات مایحتاج برای شترسواری، حقایق مهم در امر گاو و گوسفندان، آناتومی و شناخت با تن، نقش شتر در حمل و نقل و … را به دست آورید.

 

ساعت بازید:

 

    ۸ تا ۱۴

 

ج) موزه شهرداری دبی | Dubai Municipality Museum

 

شهر دبی مدرن نتیجه ها عمل شبانه روزی یک سری ساله ی شهرداری و مسئواین این شهر میباشد، در صورتی‌که دوست دارید فرایند پرورش این شهر را بدانید و با جزئیات آن بیش تر آشنا گردید موزه ی شهرداری دبی این داده ها را در دست شما قرار میدهد. شما فرایند پیشرفت این شهر را از سال ۱۹۵۰ میلادی تا کنون را میتوانید در‌این موزه تماشا فرمایید، حتی فیلم های کوتاهی هم در‌این موزه پخش میشوند که شناخت با مورخ شهر دبی را اسان خیس می نمایند.

سامانه استعلام آنلاین ممنوع الخروجی

ساعت بازدید:

 

    ۸:۳۰ تا ۱۴

 

د) موزه پلیس دبی | Dubai Police Museum

 

در حالتی‌که به فعالیت پلیس ها عشق دارید سفارش میکنیم از این موزه دیدن نمایید. دراین جا عکس های سابق از نیروی پلیس دبی و سلاح های سابق و مدرن، امکانات جنگی و اشیای دست‌ساز زندانیان حفظ می‌شود. این موزه در سال ۱۹۸۷ بازگشایی شد البته وسایل جان دار در آن وابسته به سال 1956 به سپس میباشد، صحیح از وقتی که نیروی پلیس در دبی راه‌اندازی شد.

 

ساعت بازدید:

 

    ۹ تا ۱۴:۳۰

 

ذ) موزه نایف | Naif Museum

 

چنانچه شما به دیره هجرت می‌کنید و می‌خواهید یه خرده اوغات فراغتتان را هیجان انگیزتر از سپری نمایید، می‌توانید از این موزه دیدن نمائید. این موزه در قلعه ای سابق که پایگاه پلیس و زندان بوده جای‌دارد، قلعه ای که نسبتاً کاملا از خاک رس میباشد و در سال 1939 میلادی تشکیل شده. ماکت هایی درین موزه جای دارد که اندازه ی تن حقیقی آدم میباشند و همان دیگر می قدرت خاطرنشان کرد این موزه شاهکاری از هنر تعاملی آدم و پیشینه اش میباشد.

 

ساعت بازدید:

 

    ۹ صبح تا ۱۵

 

س) موزه فالکون | Falcon Museum

 

موزه ی فالکون که در واقعیت نمایشگاهی برای پرنده ها میباشد در آن اشکال و اقسام وسایل ما یحتاج برای مراقبت پرنده ها و بعضی اشکال پرنده مراقبت و به فروش می‌رسد، چنانچه علاقمند با پرنده هایی همچون شاهین و از این قبیل می‌باشید این موزه مکان خیر برای شما میباشد.

 

ساعت بازدید:

 

    ۱۰ تا ۲۱

 

ش) موزه اتحادیه | Etihad Museum

 

برای آشنای با مورخ و سیاست دبی می‌توانید به موزه ی اتحادیه بروید، درین موزه تممی قانون ها و توافق طومار هایی که تا به هم اکنون فی مابین حکومت و مسئولین دبی و کشورهای فرنگی امضا گردیده مراقبت و محافظت میشود، این موزه در سال 1971 میلادی گشوده شد و شما با بازدید از آن می‌توانید داده ها بسیار مفیدی راجع‌به تفاوت معاش هم محلی این شهر پیش و بعد از امضای توافق طومار ها به دست آورید.

 

ساعت بازدید:

- بازدید از نمایشگاه و بازار های محلی

 

برای شناخت متمدن و آداب مردمان عرب و بخصوص شهر دبی شایسته ترین منش گشت زدن بین مردم میباشد ولی به جهت گرمای شدید هوا در دبی در بیش تر فصول سال خوب میباشد که با انگیزه به گردش در خیابان ها بروید. از شایسته ترین جاها برای شناخت متمدن اعراب رمز زدن به بازارهای محلی و نمایشگاه های صنعت های دستی می‌باشد که احساس و حالی تماما عربی دارااست.

 

برای شناخت با بازارهای محلی دبی روی لینک و پیوند پایین کلیک فرمائید:

 

بازارهای محلی دبی | خریدی متعدد در شهری گران‌قیمت

 

نمایشگاه های صنعت های دستی و بازدید از دست فروشان هم اطلاعاتشان را میتوانید از نصیب داده ها هتل یا این که محل اقامتتان به دست آورید چون در فصل ها و دوره های متعدد روز در مکان های مختلفی تشکیل میشوند.

- ورزش صبحگاهی در بوستان ها

 

شاید در سفرتان به دبی هنگامی برای گشت و گذار در بوستان های شهری در لحاظ نگرفته باشید البته می بایست بدانید در دبی بوستان های شهری متعددی موجود است که میتوانید سوای پرداخت هیچ سیرتکامل هزینه ای به آن‌ها مراجعه کرده و تایم ها خوشی را سپری فرمائید.

 

درین بوستان ها اکثر زمان ها در هنگام صبح ورزش های صبحگاهی و یوگا و نرمش هم انجام میگردد که کلیه بدون‌پول می‌باشند. برای شناخت با بوستان های شهری دبی می‌توانید روی پیوند تحت کلیک کنید:

9- سینمای مجانی

 

گونه های و اقسام سینماهای چندین بعدی در دبی موجود هست که قاعدتا برای ورود و تماش فیلم در آنان بایستی هزینه ای را پرداخت کنید البته در اینجا راهی را معرفی میکنیم که بتوانید مجانی در دبی فیلم مشاهده کنید. هر هفته در روز یک‌شنبه در شهر ساختمان بلند هرمی وافی میتوانید به طور بدون پول فیلم تماشا نمائید و با عزیزان و آشنایان در فضای گشوده به سینما بروید.

 

نشانی: امارات متحده عربی، دبی، جاده روضه خوان رشید، وافی کالا، ساختمان هرمی.

 

- کمپانی در فستیوال ها

 

در شهر دبی در فواصل وقتی متفاوت و بنابر مناسبت های متفاوت فستیوال های مختلفی برپا میشود که مهمترین آن‌ها پای کوبی شتر رانی یا این که شتر سواری میباشد. سازمان فرهنگ وتمدن و سنن امارات متحده عربی تمامی ساله در میان ماه های سپتامبر تا آوریل (از مهر تا فروددین ماه) این فستیوال را برپا مینماید که در واقع نوعی مسابقه میباشد. در‌این رقابت ها علاقمندان با سوار شدن بر شتر با یکدیگر به رقابت میپردازند. شتر سواری در امارات ریشه ای دیرینه دارااست و برپایی این جشن و پایکوبی به جهت زنده نگهداشتن سنت های کهن اعراب هست و کمپانی و تماشای این فستیوال تماما بدون‌پول میباشد.

 

علاوه بر فستیوال ها قابلیت داراست گاها با شو و پای کوبی های شبانه نیز در دبی رو به رو گردید که ورود به آنها هیچ هزینه ای برایتان در بر نخواهد داشت البته متاسفانه داده ها دقیقی در مورد دوره برپایی این برنامه های شبانه در چنگ نیست.- بازدید از حیطه تاریخی جمیرا | Jumeirah Archaeological Site

 

برخلااف تصورات عامه در دبی مکان های تاریخی هم برای بازدید موجود است که از مهم‌ترین آن‌ها می شود به ناحیه باستانی جمیرا اشاره نمود. این ناحیه مملو‌از گنجینه های تاریخی و منزل های دیرین میباشد که در سال های اخیر گزینه دقت گردشگران و بازدیدکنندگان شهر دبی قرار گرفته میباشد و از کلیه بهتر این که بازدید از این ناحیه ی تاریخی تماما بدون‌پول هست.

 

ساعت بازدید: یک‌شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۲:۳۰ بعدازظهر.

نشانی: جیرا شماره 2، دربین جاده جیرا و الوصل.

منبع : مجله گردشگری هم اقلیم

  • ۹۹/۰۱/۰۴
  • میثم سلیمی

دبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی